Gemeente Twenterand is er voor u. Als gemeente werken wij altijd aan het verbeteren van onze dienstverlening. Wij vinden het belangrijk dat u als inwoner of ondernemer ons makkelijk kunt vinden en weet wat u van ons kunt verwachten. Daarom zijn servicenormen vastgesteld. In de algemene servicenormen kunt u lezen wat u van ons kunt verwachten als u ons belt, mailt, post stuurt, een klacht of melding doorgeeft, online producten aanvraagt en aan de balie komt.
Wij zijn tijdens publieksopeningstijden toegankelijk en bereikbaar via (0546) 840 840.
Wij staan u vriendelijk en deskundig te woord en informeren u correct.
Als u telefonisch contact met ons opneemt dan proberen wij uw vraag direct te beantwoorden. Als dat niet mogelijk is zorgen wij ervoor dat u binnen 48 uur wordt teruggebeld.
Veel producten kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week, aanvragen via www.twenterand.nl.
Als u mailt naar info@twenterand.nl of online een product of dienst aanvraagt ontvangt u automatisch een ontvangstbevestiging. Binnen drie werkdagen ontvangt u een inhoudelijke ontvangstbevestiging met daarin een antwoord. Als een antwoord nog niet mogelijk is dan ontvangt u een inhoudelijke ontvangstbevestiging met registratienummer en de naam van de behandelaar.
Als u ons een brief stuurt ontvangt u binnen vijf werkdagen na verzending een inhoudelijke ontvangstbevestiging met daarin een antwoord. Als een antwoord nog niet mogelijk is dan ontvangt u een inhoudelijke ontvangstbevestiging met registratienummer en de naam van de behandelaar.
Wij waken over u privacy, informatie en kennis. Uw informatie wordt alleen gebruikt voor de doelen waarvoor ze zijn bestemd.
Wij zorgen ervoor dat informatie over onze producten en diensten correct, actueel, begrijpelijk, makkelijk vindbaar en goed toegankelijk is.
Wij staan open voor uw ideeën en suggesties om het een volgende keer (nog) beter te kunnen doen.
Uw melding wordt binnen 24 uur onderzocht. Zo mogelijk wordt de melding direct afgehandeld en anders als opdracht doorgezet naar een externe partij.
Een melding gaat bijvoorbeeld over een losliggende stoeptegel, overlast, niet werkende lantaarnpaal, zwerfvuil enzovoort.
Uw klacht wordt snel en, wanneer mogelijk, informeel afgehandeld. U ontvangt binnen 6 weken na ontvangst een inhoudelijk antwoord.
Een klacht gaat over een gedraging van een bestuursorgaan, een bestuurder of een medewerker van de gemeente Twenterand.
Uw bezwaarschrift wordt afgehandeld binnen de daarvoor geldende termijnen zoals bepaald in de Algemene wet bestuursrecht. Uw bezwaarschrift wordt indien mogelijk, in overleg met u, op alternatieve wijze afgehandeld.